Kies taal: Dutch Language English Language German Language Danish Language Spanish Language Portuguese Language Italian Language
Home Veelgestelde Vragen

Veelgestelde vragen

(FAQ)

Vragen? Vuur ze op ons via:

Frequently Asked Questions

Spring op deze pagina direct naar het onderwerp waar jouw vraag over gaat:

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Je kunt jezelf 24 uur per dag en 7 dagen per week uitleven in onze webshop. De deuren van ons producten walhalla gaan voor je open na het inloggen met jouw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord. Dit is je sleutel tot onze webshop.

Een bestelling plaatsen

Zet de volgende stappen om onze magazijn ninja’s voor je aan het werk te zetten:

  • 1.
    Bekijk het assortiment in de webshop (via het menu of de zoekbalk).
  • 2.
    Kies de producten en vul jouw winkelmand.
  • 3.
    Check, check, double check je bestelling.
  • 4.
    Ga door naar ‘afrekenen’.
Het vervolgproces
  • 1.
    Kies een bezorgmethode en geef aan op welk adres wij op de stoep moeten staan met het pakketje. Ben je nieuw bij Foneday, dan dien je ook een adres in te voeren.
  • 2.
    Pak je bankpas of credit card en match die met de juiste betaalmethode.
  • 3.
    Kies welke koerier of bezorgdienst je wilt. Het is jouw feestje.
  • 4.
    Voer de betaalgegevens in en dan: yes, gefeliciteerd! Je krijgt meteen ‘fanmail’ van ons met een bevestiging van je order.

Hoe kan ik een bestelling aanpassen of wijzigen?

Helaas kun je na het plaatsen van je bestelling niet meer aan de knoppen draaien. Waarom?

Ons geautomatiseerde systeem gaat al meteen draaien om je producten en onze magazijn ninja’s in beweging te brengen. Op deze manier kunnen wij gas geven om de bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Hoe kan ik iets toevoegen aan mijn bestelling?

Dat gaat helaas niet. Je kunt geen wijzigingen meer doen aan een geplaatste order, omdat wij al direct van onze stoel springen zodra er een order binnenkomt. Of eigenlijk gaan onze geautomatiseerde systemen á la minute direct draaien. Niemand houdt immers van wachten, dus snelle levering is key voor ons.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Een bestelling annuleren gaat helaas niet. Heb je producten over, dan maken we van een enkele reis gewoon een retourtje, geen probleem. Nadat we het product of de producten hebben ontvangen, vullen we het bedrag op je bankrekening weer terug aan.

Voorwaarde is wel dat je voldoet aan onze spelregels qua retouren. Ligt er nog een vraag op het puntje van je tong? Kijk dan bij ‘Servicecentrum’ > ‘Retourbeleid’ of neem contact met ons op.

Is er een optie om sneller te bestellen (quick checkout)?

Wanneer je kind aan huis bent bij onze webshop inclusief telkens hetzelfde recept qua betaalmethode, afleveradres en bezorgmethode, kun je met onze speciale ‘quick checkout’ extra snelheid maken in het bestelproces.

Bij de instellingen van je account ben je zelf de regisseur over deze optie. Als je de quick checkout wilt gebruiken dien je je adres, de koerier en de betaalmethode als voorkeur op te slaan. Je kunt deze voorkeuren wel altijd wijzigen.

Wil je een eenmalige wijziging doorvoeren voor een specifieke levering? Kies dan voor ‘afrekenen’ en de rest gaat vanzelf.

Meer vragen over bestellen bij Foneday?

Neem dan contact met ons op. Wij zitten elke dag tussen 9.00 en 18.00 uur voor je klaar.

Bekijk de andere FAQ onderwerpen:

Bezorging

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Smartphone- en tabletonderdelen die op werkdagen voor 19.30 uur in de winkelwagen worden gedropt en afgerekend, versturen wij diezelfde dag nog. Eén dag later heb je de benodigde puzzelstukken voor je reparatiewerk dus al binnen (in Nederland en België). Plaats je een bestelling in het weekend, dan is de verwerking hiervan het eerste wat we op maandag oppakken.

Uitzonderingen: redenen van vertraagde levering

Pin ons er niet helemaal op vast, zeker niet in het geval van deze uitzonderingen:

Hoe kan ik mijn bestelling volgen (Track & Trace)?

Iedere bestelling koppelen wij aan Track & Trace code, zodat we jouw pakketje nooit uit het oog verliezen. De link naar Track & Trace zit in je bevestigingsmail, maar kan ook in je account onder ‘Track & Trace’ gecheckt worden.

Zijn er (technische) issues met de Track & Trace code? Neem even contact op met onze klantcoaches en wij zorgen dat je antwoorden krijgt over de levering.

Wat zijn de verzendkosten bij jullie leveringen?

Per land gelden andere regels en kosten. Hieronder een overzicht (Je moet ingelogd zijn om dit te kunnen zien):

Kan ik mijn bestelling ook bij jullie ophalen?

Ja, dat kan zeker. Kies dan voor deze optie in het bestelproces. Na je bestelling krijg je van ons een seintje op het moment dat het pakket op jou ligt te wachten. Onze deur staat tussen 11.00 en 17.00 uur voor jou open.

Mijn geleverde bestelling is niet compleet. Wat nu?

Mis je nog producten in je bestelling? Dat mag natuurlijk niet gebeuren. Neem even contact op met onze klantcoaches en wij maken het snel goed met je. We zetten nog een tandje bij om ervoor te zorgen dat je alsnog je complete bestelling ontvangt.

Leveren jullie ook op zaterdag?

Ja, als je op vrijdag bestelt, staat je bestelling de volgende dag bij je voor de deur. Kies dan wel PostNL als levermethode. UPS levert namelijk niet altijd op zaterdag en ook niet in alle regio’s.

Meer vragen over Foneday bezorging?

Neem dan contact met ons op. Wij zitten elke dag tussen 9.00 en 18.00 uur voor je klaar.

Bekijk de andere FAQ onderwerpen:

Retourbeleid

Wat is de garantie op jullie producten?

Bij Foneday heb je de kwaliteit en technologieën voor het uitkiezen. Meer hierover bij productkwaliteit en garantie.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Matcht het product dat je in je handen hebt niet met wat je hebt besteld, meld dit dan binnen 24 uur bij ons via 013 - 833 00 55. Vervolgens hebben wij foto’s van het product nodig, de verpakking en pakbon, zodat wij kunnen gaan werken aan een oplossing om weer een glimlach op je gezicht te krijgen, want die staat je goed.

Mijn pakket heeft (transport)schade. Wat nu?

Wij richten de pakketjes zo in dat onze producten geen klappen vangen. Mocht er toch schade aan je producten zitten, dan is dat natuurlijk heel vervelend, dus dat gaan we oplossen. Stuur foto’s van de beschadigde producten naar support@foneday.nl en wij maken het goed met je.:

Wat als mijn bestelling niet is aangekomen (manco)?

Heb je helemaal geen bestelling ontvangen, meld de ontbrekende producten dan in ons RMA-systeem onder de reden ‘manco’. Geef de vermissing van het pakketje ook even door bij onze klantenservice via 013 - 833 00 55 of support@foneday.nl.

Wij maken er dan direct werk van. Oftewel, we zorgen dat de producten alsnog/nogmaals jouw kant opkomen of we vergoeden het op een andere manier.

Mijn producten zijn defect (DOA: defect/dead on arrival). Wat nu?

Check de bestelling na ontvangst op de volgende punten:

Klopt er iets niet en matcht het product niet aan je verwachting? Meld dit binnen 24 uur na ontvangst van je pakket. Wij gaan dan in de vijfde versnelling om zo snel mogelijk een oplossing te vinden, zodat jouw klant alsnog snel geholpen is.

Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb besteld?

Het kan natuurlijk gebeuren dat je een verkeerd product bestelt door een vergissing of doordat je klant een verkeerd model doorgeeft. Wij doen hier niet moeilijk over. Ons verzoek is wel om het product binnen 3 dagen retour te melden.

Als het product nog steeds als nieuw is, nemen wij het product terug in ons assortiment. Het geldbedrag rollen we weer terug op jouw bankrekening.

Hiervoor dien je het product aan te melden in de RMA-sectie van de webshop (RMA staat voor Return Merchandise Autorization). Zo gepiept. Het enige wat we van je terugvragen is om de kosten van de retourzending voor je rekening te nemen.

Wat moet ik doen als ik een product wil ruilen?

Een bekend gezegde ‘van ruilen komt huilen’ geeft al aan dat dit geen goed idee is, dus dit is bij ons niet mogelijk. Wel kun je het product op onze kosten een retourreis aanbieden. Vervolgens kun je in de webshop het juiste product bestellen.

Wat is jullie RMA-procedure?

RMA staat voor Return Merchandise Authorization. Via de RMA-module in je account kun je een aanvraag doen om één of meerdere producten terug naar hun ‘thuis’ te sturen. Je kunt dan kiezen in welke vorm je terugbetaald wilt worden:

Nadat wij groen licht hebben gegeven voor je aanvraag, ontvang je een RMA-nummer ter bevestiging. Stuur de producten zo snel mogelijk weer terug.

Hoe kan ik een RMA-melding doen?

Wil je een product retour sturen, doe dan een RMA-melding (Return Merchandise Authorization) in je account. Dit vind je onder ‘RMA’. Volg deze stappen

Stap 1

Klik op ‘RMA toevoegen’. Je kunt de producten uit je bestelling in je RMA-wagen plaatsen.

Stap 2

Kies de producten die je wilt aanmelden. Wil je één of meer producten aanmelden of iets van een bestelling van langer dan een jaar geleden? Klik dan op ‘Bekijk alles’, zodat je een kijkje kunt nemen in je gehele bestelgeschiedenis. In de zoekbalk vul je gemakkelijk de naam van het product in.

Stap 3

Per product kun je op het groene plusteken klikken om deze toe te voegen. Zo laad je de RMA-wagen digitaal in. Dit kun je doen voor diverse bestellingen.

Stap 4

Controleer of je alle producten hebt aangemeld door nog eenmaal een blik te werpen op je RMA-wagen (klik op ‘Bekijk RMA-wagen’). Klik dan op ‘Ga verder’.

Stap 5

Geef de reden van retour op en bepaal hoe je terugbetaald wilt worden (met een nieuw product, creditering, shoptegoed). Kies je voor een creditering, dan hebben we aanvullend je bankrekeningnummer nodig.

Een product weghalen? Verwijder het door het in de digitale prullenbak te gooien.

Stap 6

Vraag de RMA definitief aan met de knop ‘RMA indienen’.

Zijn deze stappen toch teveel abracadabra voor je en kom je er niet helemaal uit? Wij staan elke werkdag tussen 9.00 en 18.00 uur te popelen om je te spreken, dus bel gerust even naar 013 - 833 00 55.

Meer vragen over het retourbeleid van Foneday?

Neem dan contact met ons op. Wij zitten elke dag tussen 9.00 en 18.00 uur voor je klaar.

Bekijk de andere FAQ onderwerpen:

Productkwaliteit en garantie

Wat is de kwaliteit van de producten?

Wij maken er een obsessie van om met het beste van het beste te komen. Iedereen wordt namelijk gelukkig van goede kwaliteit. Dat leidt tot gelukkige klanten en laat dat voor Foneday nou onze zuurstof zijn, onze eerste levensbehoefte.

Klik voor een volledig overzicht van de kwaliteiten die wij aanbieden op de link hieronder om naar de kwaliteitenpagina te gaan:

Wat is de garantie op jullie producten?

Wij geven onbeperkte garantie op onze producten. Laat bij vragen gerust van je horen en neem contact op.

Klik voor een volledig overzicht van ons garantiebeleid op de link hieronder om naar de grantiebeleid-pagina te gaan:

Meer vragen over kwaliteit bij Foneday?

Neem dan contact met ons op. Wij zitten elke dag tussen 9.00 en 18.00 uur voor je klaar.

Bekijk de andere FAQ onderwerpen:

Betaalmethodes

Welke betaalmethodes accepteren jullie in de webshop?

Via onderstaande betaalmethodes weet je betaling onze bankrekening te vinden:

Wereldwijd

Creditcard

Paypal

Nederland

iDEAL

België

KBC

Belfius

ING Homepay

Duitsland

Sofort

Bankcontact

Giropay

Oostenrijk

EPS

Meer vragen over betalingsmogelijkheden bij Foneday?

Neem dan contact met ons op. Wij zitten elke dag tussen 9.00 en 18.00 uur voor je klaar.

Bekijk de andere FAQ onderwerpen:

Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

Ben je nog geen klant? Dan kun je ons verleiden om je toegang te geven voor de webshop door een account aan te maken. Uiterlijk na enkele dagen, vaak binnen 24 uur, bellen we je op om je wensen en doelen te bespreken. Daarna krijg je groen licht en kun je helemaal losgaan in onze webshop.

Wat moet ik doen als ik niet meer kan inloggen?

Gaat er iets mis bij het inloggen? De beller is sneller, dus laat even van je horen via 013 – 833 00 55 en we lossen het voor je op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Niets is vervelender dan te moeten graven in je geheugen naar dat ene wachtwoord. Daarom geven we je de optie om die op elk moment makkelijk opnieuw in te stellen. Kies op de inlogpagina voor ‘wachtwoord vergeten’ en herstel je wachtwoord. ​ ​

Mocht er toch iets niet helemaal werken en je alsnog tegen een digitale muur oplopen, bel dan even naar onze hulplijn: 013 – 833 00 55.

Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam ben vergeten?

Ben je je gebruikersnaam even kwijt? Bel ons op 013 – 833 00 55, dan frissen wij je geheugen weer even op.

Hoe kan ik mijn openstaande facturen betalen?

Als je bent ingelogd, vind je in je account onder ‘Finance’ het kopje ‘Facturen betalen’. Daar staan de betaalde en openstaande facturen voor je uitgestald. Bij openstaande facturen brengt de knop ‘Betalen’ je naar je doel om de factuur te voldoen.

Hoe kan ik mijn shoptegoed besteden?

Bij het aanmelden van een RMA kies je voor ‘shoptegoed’. Daarna wordt na goedkeuring het shoptegoed in je account gezet. En goed nieuws: dit verloopt nooit.

In het afrekenproces kies de optie ‘Saldo besteden’ (zie het screenshot hieronder). Over het shoptegoed ben je eigen baas. Je kunt zelf bepalen wanneer en hoeveel je hiervan besteedt. In ‘Mijn account’ staat altijd het actuele overzicht.

Spend Foneday Shop Credit

Meer vragen over uw account bij Foneday?

Neem dan contact met ons op. Wij zitten elke dag tussen 9.00 en 18.00 uur voor je klaar.

Bekijk de andere FAQ onderwerpen:

Bereikbaarheid

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

Wij zitten dagelijks tussen 9.00 en 18.00 uur met smart op jouw belletje, mailtje of berichtje te wachten. Laat gerust van je horen! Neem contact met ons op!

Hoe kan ik telefonisch contact met jullie opnemen?

Wil je even kletsen of ligt er een vraag op het puntje van je tong? Bel naar 013 – 833 00 55 (ma – vr, van 9.00 tot 18.00 uur). Kijk voor alle informatie op de contactpagina.

Houd wel in gedachten dat wij tijdens de Nationale Feestdagen, zoals met Pasen, Bevrijdingsdag, Hemelvaart en Kerst, ook achterover leunen en de klantenservice dan tijdelijk geen gehoor zal geven.

Hoe kan ik een mail naar jullie sturen?

Stuur ons je digitale post op: info@foneday.nl of support@foneday.nl.

Kan ik bij jullie op het hoofdkantoor langskomen?

Jazeker, de deur van ons kantoor in Tilburg staat altijd open voor goed gezelschap. Een verrassingsbezoek is helaas niet zo handig vanwege onze planning, dus het verzoek is om een afspraak te maken via info@foneday.nl of 013 – 833 00 55. We zetten de koffie/thee voor je klaar.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Wij zijn blij als wij gelukkige klanten hebben. Daarop is ons gehele proces ingericht. Mocht er toch iets niet goed zijn gegaan qua producten of geleverde service, mail dan naar support@foneday.nl. Wij behandelen je klacht binnen 5 werkdagen.

Wij bouwen continu aan een goed huwelijk met onze klanten. Een slechte ervaring willen wij daarom altijd oplossen en uitpraten, zodat we het scheurtje in het huwelijk kunnen lijmen en nog lang en gelukkig met elkaar door kunnen.

Hoe kan ik feedback geven op de producten?

De kwaliteit van producten staat bij ons bovenaan de eisenlijst. Dit is namelijk een voorwaarde van een gelukkige relatie tussen Foneday, jou als onze klant en dat werkt weer door op jouw klant. Iedereen wordt immers gelukkig van kwaliteit.

De inkoopafdeling van Foneday bestaat uit smartphone en tablet reparatiefanaten, waarvan de ogen alleen gaan twinkelen bij het beste van het beste materiaal. We hebben bovendien speciale teams die fulltime controles doen en producten scouten.

Uiteraard staan wij altijd open voor de input van onze klanten. Heb je feedback of kennis en ervaring die kan bijdragen aan het versterken van de productkwaliteit? Gooi het zeker over de schutting via QIT@foneday.nl. Wij nemen je suggestie dan mee en zullen jou als dank altijd een (fan)mail terugsturen.