Vind het antwoord op uw vraag

Bestellen

U kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week een bestelling plaatsen via onze webshop.

Om een bestelling te plaatsen dient u de volgende stappen te doorlopen op de FONEDAY-webshop.

  • 1. Navigeer door het assortiment of zoek naar een product met behulp van de zoekbalk
  • 2. Selecteer de producten die u wilt bestellen
  • 3. Geef aan hoeveel producten u wilt bestellen
  • 4. Klik op "In winkelwagen"
  • 5. Als u de producten hebt toegevoegd die u graag wilt bestellen, klikt u op het winkelwagentje
  • 6. Controleer uw bestelling zorgvuldig en breng veranderingen aan indien dit nodig is. Als u klaar bent, selecteert u naar betalen
  • 7. Selecteer het afleveradres. Accepteer de voorwaarden en selecteer Verzend order
  • 8. Gefeliciteerd, uw order is zojuist geplaatst! U ontvangt een e-mail met een bevestiging van uw bestelling
Helaas is het niet mogelijk om uw bestelling te wijzigen nadat deze is geplaatst. Ons volledig geautomatiseerde systeem verzamelt direct de producten in ons magazijn wanneer u een bestelling plaatst via de webshop. Dit om de snelste levering te garanderen. Wij raden u aan om zo snel mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op nummer: +3113-8 33 00 55. Zij nemen op dat moment de mogelijkheden met u door.
Bestellingen via onze webshop kunnen helaas niet worden geannuleerd. Als u de producten echter niet meer wenst te ontvangen, kunt u de producten naar ons terug sturen. Na ontvangst van de geretourneerde artikelen, betalen we u terug gebaseerd op de voorwaarden in ons retour beleid.

Verzending

We werken hard om ervoor te zorgen dat u uw bestelde producten zo snel mogelijk ontvangt. Als u op een werkdag bestelt kunt u het product vaak de volgende dag al verwachten. Hier zijn echter uitzonderingen op:

 - Uw adres is op de Waddeneilanden.
- Uw heeft een buitenlands adres.
- Het product is niet op voorraad in ons magazijn.
- De vervoerder kan niet aan zijn verplichting voldoen.
- Technische storing, we kunnen geen bestellingen klaarzetten als we te maken krijgen met een technische storing in ons magazijn.
- De feestdagen of weekenden kunnen van invloed zijn op de beschikbare bezorgdagen.

Ook kan het door enorme drukte voorkomen dat er later wordt bezorgd in verband met de beperkte capaciteit van de vervoerder.

U kunt uw bestelling volgen met de Track & Trace code die u van ons in een email ontvangt. In de email staat hoe u de Track & Trace gegevens op kunt vragen. Mocht u de Track & Trace gegevens niet hebben ontvangen, dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Een van onze medewerkers helpt u dan graag verder.
Hieronder vindt u informatie met betrekking tot de verzendkosten die wij hanteren per land binnen de Europese unie.
Land Verzendkosten Gratis verzending vanaf
Nederland €4,50 €95,00
Belgie €4,50 €95,00
Duitsland €9,95 €250
Overige EU landen €14,95 €450
Wilt u een bestelling ophalen? Dit is mogelijk, maar u dient dit bij het bestellen aan te geven. U kunt uw producten een uur na het plaatsen van de bestelling ophalen.

Soms kan het voorkomen dat een besteld product nog op voorraad staat maar bij de verwerking blijkt het product toch niet voorradig te zijn. We sturen u dan gelijk de producten toe die wel op voorraad zijn en informeren u dat het uitverkochte product vertraagd zal zijn. Het product wordt nagestuurd zonder extra kosten.

Mocht u op uw factuur toch producten zien staan die niet in de doos zitten, neemt u dan alstublieft contact met ons op via een Manco aanvraag. Doe dit wel binnen 24uur na ontvangst. U kunt het Manco formulier vinden op de webshop. Log in en ga naar Mijn account, Selecteer Manco Formulier en maak een nieuwe Manco aanvraag aan. We verontschuldigen ons voor enig ongemak.

Heeft u een product ontvangen dat niet overeenkomt met uw bestelling? Maak hiervan melding door het invullen van een RMA-aanvraag. U kunt het RMA-formulier vinden op de Retourneren pagina van uw persoonlijke account. Vul dit formulier alstublieft volledig in. We verontschuldigen ons voor enig ongemak.

Betalen

Voor uw gemak accepteren we verschillende betaalmethodes:

Vooraf betalen: iDeal (ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, (SNS Regio Bank en Triodos Bank), Paypal, bankoverschrijving.

Creditcard: Visa, Mastercard, American Express.

Achteraf betalen: Klarna, Op rekening (via Foneday, neem contact op met ons voor de voorwaarden).

Mocht u gekozen hebben voor achteraf betalen dan dient u de factuur binnen 10 werkdagen na ontvangst van de goederen te betalen. Mochten wij geen betaling ontvangen binnen deze tijd, dan zullen wij een kosteloze herinnering sturen en u vragen de factuur alsnog binnen 5 werkdagen te voldoen. Mocht hier geen gehoor aan gegeven worden dan sturen wij een aanmaning. De factuur zal vermeerderd worden met €8,- aanmaningskosten. De aanmaning dient binnen 5 werkdagen te worden voldoen. Mocht hier geen gehoor aan worden gegeven dan behoudt Foneday zich het recht om de factuur uit handen te geven aan een incasso bureau.
Onze afdeling finance streeft ernaar om alle binnenkomende betalingen op dezelfde dag te verwerken. Aangezien banken normaal gesproken 1 of 2 verwerkingsdagen hebben, kan het zijn dat u een herinnering ontvangt ook al heeft u de factuur al betaald. Houd altijd rekening met de verwerkingstermijn van de banken zodat uw bedrag op tijd bij ons binnen is.

Retourneren en ruilen

RMA staat voor Return Material Authorization. Via een RMA aanvraag starten wij een proces op voor het retourneren van de producten aan Foneday.

Er zijn twee soorten RMAs:

-Commerciële RMA's‚ dit zijn de retours die te wijten zijn aan het verkeerd bestellen van een product of de hoeveelheid producten.
-Technische RMA's, dit dekt de retouren die te wijten zijn aan technische mankementen.

Het aanmaken van een RMA is eenvoudig. Na het in inloggen op uw account volgt u de volgende stappen:

1. Vul het RMA formulier in.
2. Wij zullen u per mail een ontvangstbevestiging sturen van uw RMA aanvraag.
3. Wanneer uw RMA-aanvraag goedgekeurd wordt ontvangt u een RMA-nummer. U dient de artikelen in een beschermende verpakking terug te sturen. Zorg ervoor dat het RMA nummer op het pakket staat. Zo kunnen wij het verzoek sneller verwerken.

Dit is mogelijk. Als u de geleverde producten terug wilt sturen via een Commerciële RMA, vul dan het RMA formulier in. U kunt dit eenvoudig doen via uw online account binnen 10 werkdagen na ontvangst van uw bestelling.
Helaas is het niet mogelijk om uw ontvangen producten om te ruilen voor andere producten. U dient een RMA melding te doen voor het retourneren van uw product. Mocht u een ander product willen hebben dan kunt u deze via de normale route bestellen in de webshop.
Aan een erkende Technische RMA zijn geen kosten verbonden voor de retourzending. We streven ernaar om binnen 5 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde producten, te achterhalen of het defect onder de DOA/Garantie regeling valt zoals is aangegeven in uw RMA-aanvraag. Aan een commerciële RMA zijn wel kosten verbonden voor het terugsturen. Deze worden in mindering gebracht op de credit nota.
Ons streven is om u binnen 10 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde producten te informeren over uw RMA verzoek.

Account

Foneday is een groothandel die enkel levert aan bedrijven. Als u wilt samenwerken met Foneday dan kunt u zich aanmelden door het maken van een account. Uw account wordt na controle binnen 24 uur goedgekeurd. Vervolgens wordt u door onze account manager benaderd. Hij zal u informeren over onze diensten en u onze contact details geven voor eventuele vragen in de toekomst.

Als u zich niet kunt aanmelden neem dan telefonisch contact met ons op. Wij staan voor u klaar om u verder te helpen.
Mocht u uw wachtwoord zijn vergeten, dan kunt u deze opnieuw instellen. Op de inlogpagina kiest u voor wachtwoord vergeten. Volg daarna de stappen om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.
Mocht u uw gebruikersnaam vergeten zijn, neem dan telefonisch contact op. Wij helpen u verder op weg.

Productkwaliteit

Foneday biedt 90 dagen garantie op haar producten. Uitzondering hierop zijn Apple producten, waar een garantietermijn van 180 dagen op zit. Als blijkt dat het defect een gevolg is van afschrijving, verkeerd gebruik, het niet volgen van de gebruiksaanwijzing, schade aan kwetsbare onderdelen of normale slijtage, dan is de garantie helaas niet van toepassing.

U dient een garantie claim binnen 30 dagen nadat het gebrek geconstateerd is bij ons te melden. U kunt dit eenvoudig doen via uw online account met het RMA formulier.

Het spijt ons dat u een defect of beschadigd product heeft ontvangen. Maak hier alstublieft melding van bij ons door een RMA-verzoek in te dienen via uw account.

- Gebreken die zichtbaar zijn bij het openen van het product dienen binnen 24 uur na ontvangst te worden gemeld via het RMA formulier.

- Gebreken die niet zichtbaar zijn dienen binnen 8 dagen na het constateren van het gebrek, maar in ieder geval binnen 14 dagen na levering via het RMA formulier gemeld te worden.

Wanneer uw aanvraag is geaccepteerd en het beschadigde of defecte product is teruggestuurd, zullen wij u zo snel mogelijk een nieuw product toesturen. In het geval dat het product niet meer beschikbaar is, zult u een credit nota ontvangen.

Mocht er onverhoopt toch ontevreden zijn over het product of de door ons geleverde service dan kunt u via het contactformulier een klacht indienen. Wij nemen klachten zeer serieus en bekijken per geval wat er gaande is. Wij zullen uw klacht zo mogelijk proberen te behandelen, uiterlijk binnen 5 werkdagen nadat we uw klacht hebben ontvangen. Mocht het behandelen van een klacht langer duren dan ontvangt u van ons een bericht binnen de voor genoemde 5 werkdagen, in het bericht geven we aan wanneer we denken inhoudelijk te kunnen reageren.

Staat uw vraag er niet bij?
Neem dan contact met ons op

+31 13-8330055

Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag 09:00 - 18:00

support@foneday.nl

Wij reageren gemiddeld binnen 2 werkdagen