Garantiebeleid

Helpcenter > Garantiebeleid

Wij zien onszelf niet als een leverancier, maar als een partner voor al onze klanten. We hebben als doel om hen te helpen om hun service te kunnen ontwikkelen, zodat zij de eindklant voor de tweede keer verliefd kunnen laten maken op zijn of haar smartphone. Niet alleen omdat we volledig overtuigd zijn van onze kwaliteit maar voornamelijk om u te ondersteunen bieden we voor bijna al onze producten een onbeperkte garantietermijn. Ons onbeperkte garantiebeleid houdt in dat wanneer producten binnen de garantie vallen zoals hierbij is beschreven, er geen termijn aan verbonden is. U kunt op elk moment de producten als garantie bij ons claimen. Hieronder ziet u een tabel waar onze garantievoorwaardes in verwerkt zijn. Er kan op sommige items geklikt worden voor een extra uitleg.

Ons ongelimiteerde garantiebeleid betekent dat producten, wanneer ze voldoen aan ons garantiebeleid, geen tijdslimiet hebben voor het te kunnen retourneren

Indien je graag een artikel had willen retourneren, die onder de garantie valt, gelieve de belangrijke informatie onderstaand te lezen over retourneren.

Servicepack schermen en servicepack parts

Display and Parts
(alle kwaliteiten met uitzondering van Servicepacks )
Levenslang
Servicepack schermen en servicepack parts Fabrieksgarantie
Batterijen 12 maanden
Tools Fabrieksgarantie
Accessoires 12 maanden

Retourbeleid

Reden Kosten retour Product status Hoe te melden Notities
Garantie Foneday

Foneday

Nadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden.

Onbeschadigd

Onbeschadigd

Het product mag geen aantoonbare fysieke schade hebben.

> Dashboard > Hoe meld je een product aan in je dashboard?
DOA Foneday

Foneday

Nadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden.

Onbeschadigd

Onbeschadigd

Het product mag geen aantoonbare fysieke schade hebben.

> Dashboard
Transportschade

Transportschade

Er is een duidelijke -, aantoonbare -, en fysieke schade op het product.

Foneday

Foneday

Nadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden.

Ongebruikt

Ongebruikt

Het product wat je hebt ontvangen in een beschadigde staat, mag niet gebruikt zijn. Geen gebruikssporen.

> Whatsapp or > telefonisch Binnen 24 uur melden na ontvangst

Binnen 24 uur melden na ontvangst

Het product is waarschijnlijk onderweg kapotgegaan. Als wij hiervan een melding krijgen binnen 24uur, dan kunnen wij dit kortsluiten met de verzekeringsmaatschappij.

Verkeerd besteld Retourneren op eigen kosten Nieuw, niet-gemonteerd

Nieuw, niet-gemonteerd

De verpakking mag niet open zijn geweest. Het product moet geretourneerd worden, zoals je het zelf hebt mogen ontvangen.

> Dashboard Zorg ervoor dat de producten in mint conditie zijn.

Zorg ervoor dat de producten in mint conditie zijn

Geen verwijderde stickers, geen geschrift op het product.

Voor vragen over het terugsturen van producten onder garantie, klik hier hier.

Garantievoorwaarden

Kopie vs. Origineel
Garantie op de verschillende kwaliteiten
Producten zijn er in alle soorten en maten, waardoor ook voor de garantie diverse gradaties gelden. De duur en inhoud van de garantie is vaak wel gelijk. Wel is het goed om te weten dat de stevigheid van een replica van een scherm minder is dan van bijvoorbeeld OEM Refurbished of een Pulled scherm. Een Pulled scherm (die gelijk is aan de originele kwaliteit) kan veel meer klappen opvangen dan een kopie. Het risico van een kopie is dat het LCD-scherm sneller sneuvelt. In die zin logisch, want bij originele schermen betaal je ook voor de kwaliteit. Het is van groot belang om je hiervan bewust te zijn als een scherm terugkomt met LCD-problemen. Dit is een bekend probleem wanneer de keuze is gevallen op een kopie scherm en niet het origineel. Je kunt de klant het beste goed adviseren en wijzen op de risico’s en het verschil in kwaliteit. Wij doen ons best om manieren te vinden om dit probleem aan te kaarten.
Afkeuren: alleen als het niet anders kan
Ons vizier staat op de lange termijn en vanuit die visie handelen wij ook. Het kan soms echter gebeuren dat we een lijn moeten trekken, waardoor we een product moeten afkeuren. Dit gebeurt alleen als het echt niet anders kan, maar soms is dit nodig om de productkwaliteit te bewaken en transparant te zijn.
Coulance
‘Achieving more together’
Het garantiebeleid is een belangrijk aandachtspunt voor ons. Hiermee willen wij bereiken dat de neuzen van jouw klant en ons als Foneday dezelfde kant op staan.
Wij staan voor een eerlijke samenwerking, met vertrouwen en een flinke portie service als einddoel. Vanuit die visie gieten wij het garantiebeleid in deze vorm.
Foneday wil gelukkige klanten en daarom zijn wij bereid om net dat extra’s voor jou als klant te doen.
Bij een situatie waarbij een product eigenlijk buiten de garantie valt, willen we soms toch nog wel eens wat door de vingers zien. Dit bekijken we op basis van de kosten. Negen van de tien keer valt het geluk jouw kant op en bestellen we het product onder coulance alsnog voor je.
Natuurlijk zijn er altijd gevallen waarbij een product niet meer te herstellen is. Wij bespreken de situatie met je om dit toe te lichten. Hierbij behandelen wij iedereen als gelijk. Wij vinden transparante en eerlijke communicatie naar onze klanten toe belangrijk
Quality Improvement Team
Het Quality Improvement Team houdt zich op strategisch niveau bezig met het vergaren van kennis en onderzoeksvaardigheden die nodig zijn om het Quality Inspection Team in staat te stellen de kwaliteit te controleren. Het Quality Improvement Team bepaalt de kwaliteitsstandaarden en -eisen en onderzoekt de mogelijkheden voor kwaliteitsverbeteringen. Het team is gevestigd in Gilze (NB) en bestaat uit technisch specialisten, experts en engineers.
Quality Inspection team
Het Quality Inspection Team is het operationele team. Het bestaat uit technisch specialisten, experts en engineers en is gevestigd op verschillende locaties in China. Zij hebben hun eigen teams en kantoren om het operationele onderzoek uit te voeren. Het team wordt aangestuurd door het Quality Improvement Team. Het Quality Inspection Team test de producten meerdere keren om de kwaliteit te garanderen. Dit proces stelt ons in staat de hoogste kwaliteit te behalen en de beste leveranciers te kiezen. Daarom zijn wij overtuigt van onze kwaliteit en bieden we levenslange garantie. Het QIT logo geeft onze identiteit perfect weer.

Heb je niet kunnen vinden wat je zocht?

Aarzel niet en contacteer ons.

Copyright © 2022 Foneday.nl B.V. All rights reserved.