RMA is de afkorting voor Return Merchandise Authorizations. Dit kan variëren van producten die niet langer nodig zijn tot een onverhoopt defect. Alles wat je terug wilt sturen en binnen de garantie valt, gaat via dit proces.
Ons RMA-systeem is zo gemaakt, dat we retouren zo snel -, makkelijk - en efficiënt mogelijk kunnen oplossen. Door deze producten aan te melden kunnen wij nog beter in de gaten houden of de kwaliteit van de producten is zoals je gewend bent van ons.
Wij erkennen 3 soorten RMA’s. Het onderscheid zit hem in de redenering voor het retourneren. Deze 3 soorten zijn als volgt omschreven: commerciële RMA, technische RMA of transportschade RMA.
Een commerciële RMA ontstaat wanneer iets niet langer nodig is of wanneer een product verkeerd besteld is.
Een technische RMA is een product waar iets mis bij is. Onderdelen die helaas niet functioneren naar toebehoren.
Een transportschade RMA is een product die helaas beschadigd aankomt door het transport.
Voor alle technische RMA's en transportschade RMA's geven wij uiteraard een label voor retourzending. Voor alle commerciële RMA's zal je het pakket moeten versturen met een eigen label.
Reden | Kosten retour | Product status | Hoe te melden | Notities |
Garantie | Foneday
FonedayNadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden. |
Onbeschadigd OnbeschadigdHet product mag geen aantoonbare fysieke schade hebben. |
> Dashboard | > Hoe meld je een product aan in je dashboard? |
DOA | Foneday
FonedayNadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden. |
Onbeschadigd OnbeschadigdHet product mag geen aantoonbare fysieke schade hebben. |
> Dashboard | |
Transportschade TransportschadeEr is een duidelijke -, aantoonbare -, en fysieke schade op het product. |
Foneday
FonedayNadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden. |
Ongebruikt OngebruiktHet product wat je hebt ontvangen in een beschadigde staat, mag niet gebruikt zijn. Geen gebruikssporen. |
> Whatsapp or > telefonisch | Binnen 24 uur melden na ontvangst
Binnen 24 uur melden na ontvangstHet product is waarschijnlijk onderweg kapotgegaan. Als wij hiervan een melding krijgen binnen 24uur, dan kunnen wij dit kortsluiten met de verzekeringsmaatschappij. |
Verkeerd besteld | Retourneren op eigen kosten | Nieuw, niet-gemonteerd Nieuw, niet-gemonteerdDe verpakking mag niet open zijn geweest. Het product moet geretourneerd worden, zoals je het zelf hebt mogen ontvangen. |
> Dashboard | Zorg ervoor dat de producten in mint conditie zijn.
Zorg ervoor dat de producten in mint conditie zijnGeen verwijderde stickers, geen geschrift op het product. |
In de volgende stappen leggen we je uit hoe jij jouw product(en) aanmeld in ons RMA systeem.
Stap 1: Als je inlogt bij je Foneday-account kun je via je dashboard toegang krijgen tot onze RMA-module. Dashboard kan je aanklikken door met je cursor over je naam te gaan.
Stap 2: In je dasboard vind je jouw persoonlijke gegevens. Onder het kopje RMA heb je toegang tot een overzicht van je ingediende RMA’s, je RMA-winkelwagen en het RMA-systeem om een RMA in te dienen.
Stap 3: Om een RMA in te dienen klik je op ‘RMA toevoegen’
Stap 4: Kies de producten die je wilt aanmelden. Dit doe je door het ordernummer van de producten die je wilt terugsturen in te voeren in de zoekbalk. Wil je één of meer producten aanmelden of iets van een bestelling van langer dan een jaar geleden? Klik dan op ‘Bekijk alles’, zodat je een kijkje kunt nemen in je gehele bestelgeschiedenis. In de zoekbalk vul je gemakkelijk de naam van het product in.
Stap 5: Per product kun je op het plusteken klikken om deze toe te voegen. Zo laad je de RMA-wagen digitaal in. Dit kun je doen voor diverse bestellingen.
Stap 6: In je RMA-wagen zie je alle producten die jij hebt toegevoegd. Geef de reden van retour op en bepaal hoe je terugbetaald wilt worden. De opties zijn: een credit nota of shop tegoed. Kies je voor een creditering, dan hebben we aanvullend je bankrekeningnummer nodig.
Een product weghalen? Verwijder het door het in de digitale prullenbak te gooien.
Stap 7: Ben je klaar met het invullen van reden retournering? Vraag de RMA definitief aan met de knop ‘RMA indienen.
Indien het alsnog niet lukt, geen enkel probleem! Wij staan elke werkdag tussen 9:00 en 17:00 uur te popelen om je te spreken, dus bel gerust even naar 013 - 833 00 55.
Copyright © 2023 Foneday.nl B.V. All rights reserved.