Retournering

Helpcenter > Retournering

Retournering

Wat is een RMA?

RMA is de afkorting voor Return Merchandise Authorizations. Dit kan variëren van producten die niet langer nodig zijn tot een onverhoopt defect. Alles wat je terug wilt sturen en binnen de garantie valt, gaat via dit proces.

Ons RMA-systeem is zo gemaakt, dat we retouren zo snel -, makkelijk - en efficiënt mogelijk kunnen oplossen. Door deze producten aan te melden kunnen wij nog beter in de gaten houden of de kwaliteit van de producten is zoals je gewend bent van ons.

Soorten retour

Wij erkennen 3 soorten RMA’s. Het onderscheid zit hem in de redenering voor het retourneren. Deze 3 soorten zijn als volgt omschreven: commerciële RMA, technische RMA of transportschade RMA.

Een commerciële RMA ontstaat wanneer iets niet langer nodig is of wanneer een product verkeerd besteld is.

Een technische RMA is een product waar iets mis bij is. Onderdelen die helaas niet functioneren naar toebehoren.

Een transportschade RMA is een product die helaas beschadigd aankomt door het transport.

Voor alle technische RMA's en transportschade RMA's geven wij uiteraard een label voor retourzending. Voor alle commerciële RMA's zal je het pakket moeten versturen met een eigen label.

Retourbeleid

Reden Kosten retour Product status Hoe te melden Notities
Garantie Foneday

Foneday

Nadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden.

Onbeschadigd

Onbeschadigd

Het product mag geen aantoonbare fysieke schade hebben.

> Dashboard > Hoe meld je een product aan in je dashboard?
DOA Foneday

Foneday

Nadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden.

Onbeschadigd

Onbeschadigd

Het product mag geen aantoonbare fysieke schade hebben.

> Dashboard
Transportschade

Transportschade

Er is een duidelijke -, aantoonbare -, en fysieke schade op het product.

Foneday

Foneday

Nadat je het product RMA aangemeld hebt, krijg je een label van ons. Hiermee kan het pakket gratis naar ons geretourneerd worden.

Ongebruikt

Ongebruikt

Het product wat je hebt ontvangen in een beschadigde staat, mag niet gebruikt zijn. Geen gebruikssporen.

> Whatsapp or > telefonisch Binnen 24 uur melden na ontvangst

Binnen 24 uur melden na ontvangst

Het product is waarschijnlijk onderweg kapotgegaan. Als wij hiervan een melding krijgen binnen 24uur, dan kunnen wij dit kortsluiten met de verzekeringsmaatschappij.

Verkeerd besteld Retourneren op eigen kosten Nieuw, niet-gemonteerd

Nieuw, niet-gemonteerd

De verpakking mag niet open zijn geweest. Het product moet geretourneerd worden, zoals je het zelf hebt mogen ontvangen.

> Dashboard Zorg ervoor dat de producten in mint conditie zijn.

Zorg ervoor dat de producten in mint conditie zijn

Geen verwijderde stickers, geen geschrift op het product.

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik een RMA aan?

In de volgende stappen leggen we je uit hoe jij jouw product(en) aanmeld in ons RMA systeem.


Stap 1: Als je inlogt bij je Foneday-account kun je via je dashboard toegang krijgen tot onze RMA-module. Dashboard kan je aanklikken door met je cursor over je naam te gaan.

Stap 2: In je dasboard vind je jouw persoonlijke gegevens. Onder het kopje RMA heb je toegang tot een overzicht van je ingediende RMA’s, je RMA-winkelwagen en het RMA-systeem om een RMA in te dienen.

Stap 3: Om een RMA in te dienen klik je op ‘RMA toevoegen’

Stap 4: Kies de producten die je wilt aanmelden. Dit doe je door het ordernummer van de producten die je wilt terugsturen in te voeren in de zoekbalk. Wil je één of meer producten aanmelden of iets van een bestelling van langer dan een jaar geleden? Klik dan op ‘Bekijk alles’, zodat je een kijkje kunt nemen in je gehele bestelgeschiedenis. In de zoekbalk vul je gemakkelijk de naam van het product in.

Stap 5: Per product kun je op het groene plusteken klikken om deze toe te voegen. Zo laad je de RMA-wagen digitaal in. Dit kun je doen voor diverse bestellingen.

Stap 6: In je RMA-wagen zie je alle producten die jij hebt toegevoegd. Geef de reden van retour op en bepaal hoe je terugbetaald wilt worden. De drie opties zijn: een nieuw product, een credit nota of shop tegoed. Kies je voor een creditering, dan hebben we aanvullend je bankrekeningnummer nodig.

Een product weghalen? Verwijder het door het in de digitale prullenbak te gooien.

Stap 7: Ben je klaar met het invullen van reden retournering? Vraag de RMA definitief aan met de knop ‘RMA indienen.

Indien het alsnog niet lukt, geen enkel probleem! Wij staan elke werkdag tussen 9:00 en 17:00 uur te popelen om je te spreken, dus bel gerust even naar 013 - 833 00 55.

Hoe verkrijg ik een retourlabel?
Je verkrijgt van ons een retourlabel via de e-mail wanneer jouw RMA binnen de technische RMA valt.
Valt jouw RMA niet onder de technische RMA, dan zul je de producten op eigen kosten naar ons terug moeten sturen.
Hoe moet mijn RMA verpakt worden?
Als je de originele verpakking niet meer hebt, kan je je bestelling in een andere verpakking doen.
Let hierbij wel op dat het goed dicht en verpakt zit. Zo voorkomen we eventuele transportschade en blijven de producten goed beschermd.
Ik heb mijn RMA opgestuurd, wat nu?
Alle producten die je RMA hebt ingediend en naar ons hebt gestuurd, worden bij binnenkomst eerst gecontroleerd door ons QIT. Hou er rekening mee dat dit een aantal werkdagen kan duren.
Wanneer wordt mijn RMA vergoed?
Nadat de RMA is gecontroleerd, wordt de RMA of goed- of afgekeurd.

RMA goedgekeurd
Jouw producten worden zo snel mogelijk vergoed in de vorm van shoptegoed, creditering of er worden nieuwe producten naar je verstuurd. Dit is afhankelijk van wat je hebt aangegeven bij het indienen van je RMA.

RMA afgekeurd
Soms wilt een product nog wel eens afgekeurd worden. Wellicht een LCD-breuk of het is niet van ons. Echter, geen nood. Dit product kan bij verzoek simpel worden teruggestuurd naar je. Voor verdere vragen kan je uiteraard altijd bij ons terecht.
Op welk adres moet mijn RMA verstuurd worden?
Je hoeft geen adres op je pakketje te zetten als je een label van ons hebt ontvangen. Als je op eigen kosten de producten naar ons terugstuurt, moet je het volgende adres op je pakket noteren:

Foneday.nl B.V. Hercules 6 5126 RK, Gilze Nederland
Kan ik verschillende RMA’s tegelijk opsturen?
Het is bij ons mogelijk om meerdere RMA’s in één pakket te retourneren.
Vergeet niet om de RMA nummers bij te voegen, deze staan op de pakbon die je print samen met het label.
Wat moet ik doen als ik een verkeerd product heb ontvangen?
Matcht het product dat je in je handen hebt niet met wat je hebt besteld, meld dit dan binnen 24 uur bij ons via 013 - 833 00 55. Vervolgens hebben wij foto’s van het product nodig, de verpakking en pakbon, zodat wij kunnen gaan werken aan een oplossing om weer een glimlach op je gezicht te krijgen, want die staat je goed.
Wat als mijn bestelling niet is aangekomen (manco)?
Heb je helemaal geen bestelling ontvangen, meld de ontbrekende producten dan in ons RMA-systeem onder de reden ‘manco’. Geef de vermissing van het pakketje ook even door bij onze klantenservice via 013 - 833 00 55 of [email protected]

Wij maken er dan direct werk van. Oftewel, we zorgen dat de producten alsnog/nogmaals jouw kant opkomen of we vergoeden het op een andere manier.

Heb je niet kunnen vinden wat je zocht?

Aarzel niet en contacteer ons.

Copyright © 2022 Foneday.nl B.V. All rights reserved.